لغو-محدودیت-روزه-ورود-موترهای-باربری-ایران-به-افغانستان 

رسانه‌های ایرانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش کرده‌اند که محدودیت ۲۰ روزه ورود موترهای بابری آن کشور به افغانستان لغو شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری تسنیم گزارش کرده که جعفر شهامت، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفته است: تفاهمنامه لغو محدودیت‌ها روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۰ جدی) در نشست مشترک هیات افغانستان و ایران در مرز دوغارون امضا شده است.
جعفر شهامت افزوده است که توجه به سفر ملا برادر، معاون اقتصادی رییس الوزرا ا.ا به ایران و به منظور امضای تفاهمنامه اقتصادی-تجاری بین دو کشور در زمینه‌های متفاوت، کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل شد که توانست ظرف مدت محدودی در حوزه حمل و نقل و رشد اقتصادی و تجاری اقداماتی انجام دهد.
او تصریح کرده است: «در این نشست دوجانبه مقرر شد محدودیت ۲۰ روزه ایجاد شده برای تردد موترهای باربری ایرانی به هرات و اسلام‌قلعه افغانستان که سبب نارضایتی شدید راننده‌گان ایرانی شده بود، به صورت فوری رفع شود».
طبق گزارش‌ها، شفیع اعظم، مدیر کل روابط اقتصادی وزارت امور خارجه ا.ا نیز در این نشست مشترک گفته است: «امروز دیداری با مسوولین داشتیم با هدف تسریع روند ترانزیتی و تجارتی بین افعغانستان و ایران است».
او افزوده است که ما درخصوص موانع و مشکلات دو کشور صحبت کردیم؛ بعضی از هزینه‌هایی که بین دو کشور بود و سبب کندی روند فعالیت ترانزیتی می‌شدو با حذف آن به توافق رسیدیم.
مدیر کل روابط اقتصادی وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان تصریح کرده است که این نشست با توجه به تفاهمنامه‌ای که بین ایران و افغانستان صورت گرفته تشکیل شد و امروز محدودیت ۲۰ روزه ورود ناوگان باری ایرانی به مرز اسلام قلعه افغانستان لغو شده است.
 دو طرف توافق کرده‌اند تا گذرگاه اسلام‌قلعه پس از این از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب برای رفت‌وآمد موترهای باربری باز باشد.
این در حالی است که صدها موتر باربری بازرگانان افغانستان در آن سوی مرز، از سوی پاکستان متوقف شده و به تازگی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان خواستار لغو محدودیت‌ها توسط اسلام‌آباد شده است.

لغو محدودیت 20 روزه ورود موترهای باربری ایران به افغانستان 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد